torsdag 24 november 2011

Tid att jämliksutjämna

Nu. Eller igår. Då började det. Föräldraledigheten som ska förändra allt. Då en förälder ska släppa lite kontroll och en annan förälder ska ta lite mer ansvar. För barn och hem.

Det har börjat bra. Eller bra är kanske att ta i. Den ena föräldern har stora problem att släppa kontrollen och makten. Den föräldern är lika arg som Arga gubben (Peter Dalle) i De vilda helgonen, radiojulkalendern från 2010. Hela tiden.

Dagens lärdom: Det är ingen lätt sak, att jämliksutjämna.

5 kommentarer:

  1. Haha, vad rolig du är. Men jag förstår allvaret. Det är svåra grejer det där, att släppa. Och spännande mekanismer. Berätta gärna mer sedan hur det går.

    Och dina kort Johannavanna! Jag älskar dem!

    Jag vet inte om jag har lärt mig något. Eller det har jag nog... Jo. Jag har lärt mig att min förmåga till övergångar är begränsad. Du vet, när jag ska växla mellan att fota (som är kulkulkul) och att plugga exjobb (som är jobbigtsuperintressant) så är det svårt. Jag vill stanna kvar i det jag gör för stunden.

    SvaraRadera
  2. <3 Andreas!
    <3 Fotografen
    <3 Fantastiska Fyran

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Lotta. Uppdatering kommer efterhand antar jag. Det blir spännande det här. Tack Lotta, för fotokomplimang, de är tagna med iPhone4 allihop och fixade i Camera+. Jag har ju lyckats ha sönder min typ tredje systemkamera. Men jag är ganska nöjd med fotona ändå. Och din lärdom, jag vet precis vad du menar. Jag snöade in på att göra filmer i Windows Movie Maker och jag kunde liksom inte göra annat om kvällarna. Ingen tv, inget plugg, inget bakande, inget bloggande, bara göra film.

    Mrs G. <3 till dig och jag hälsar Andreas lycka till.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på en pappa. Jättefina.

    SvaraRadera