torsdag 24 november 2011

Ett litet steg närmare, varje dag

It is on. Det närmar sig. Juletid. Det strider helt mot mina principer och tankar att fira, fixa, ordna och lägga ner all denna tid på en religiös högtid, hur stark traditionen än är.

Men jag är inte mer än jag är så därför släpper jag ut det jag har under en månad. Julen börjar vi fira första advent. Just nu har jag gått ner mig helt och lyssnar på Husmorsskolan.

Och nej, jag ska inte lära mig bli en husmor. Och nej, inte heller Andreas. Eller kanske Andreas. Det skulle vara helt i linje med hans föräldraledighetsstatus.

Dagens lärdom: Underbara Claras äppelljushållare är bra pyssel för 5- till 8-åringar.



1 kommentar:

  1. Det understa fotot! Vackert! Jag vet att det inte var vad du skrev men du vet ju att jag fastnar vid fotogjejer. Du har en fint bildöga. Du och Cecilia, men hennes bilder får man sällan se. Bildöga. Sånt fascineras jag av.

    SvaraRadera