onsdag 17 augusti 2011

Tålamod

Föräldraaktiv inskolning på förskolan. Där är vi nu. Min uppfattning om tiden hemma med den yngsta har varit att vi har gjort ungefär samma lika som med de andra. Pyttsan, informerar de här två dagarna på förskolan mig. Framförallt har jag tappat mitt tålamod. När vi skulle lägga alla barnen att sova middag klarade jag sju minuter. Sedan tyckte jag att vi nog måste ta upp barnen, de ville nog inte sova. Personalen bad mig gå ett varv runt gården och när jag kom tillbaka sov alla barn i sina vagnar. Igår när vi kom hem från förskolan tänkte jag att den yngsta aldrig kommer lära sig att sitta ner vid maten. Idag satt han på sin stjärt hela lunchen.

Dagens lärdom: Tålamod kan tappas och för att få det tillbaka måste man kämpa.

3 kommentarer:

  1. Kan man inte få köpa det? Tålamod alltså.

    SvaraRadera
  2. Haha, så är det nog! Men, det kanske är bra med lite mindre tålamod ibland. Mer blir gjort och man blir lite tydligare.

    Min lärdom idag: ibland måste man kämpa mindre än man tror.

    SvaraRadera
  3. Nu när jag hittat mitt kan möjligen lite vara till salu. Hur mycket behöver du Cecilia?

    Lotta, snälla. Berätta lite mer, bara lite.

    SvaraRadera