tisdag 23 augusti 2011

Att välja rätt

För första gången på mycket länge är jag själv hemma. Bara jag i hela lägenheten. Det är en sådan frihetskänsla. Någon har dock ålagt mig saker som behöver göras. Städa ur kylskåpet, rensa i teakbokhyllorna och vika den torra tvätten. Så min nyvunna frihetskänsla är grusad och förmörkad eftersom jag hela tiden har en liten tanke om att jag borde.



Man måste bestämma sig, på det här viset blir det varken hackat eller malet. Ska man göra det där tråkiga men nödvändiga? Eller ska man göra det man
drömt om med sin nyvunna frihet, lyssna på hög självvald musik, äta frukost i flera timmar, ligga i sin säng och fantisera? Jag tänker nog att när man precis har överkommit fasan med att ett litet barn ska vara på förskolan utan sina föräldrar kan man behöva lyx och flärd. Inte tvättvikning.

Dagens lärdom: Nödvändiga saker är nödvändigtvis inte just de saker man från början tänkte var nödvändiga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar