torsdag 11 augusti 2011

Läsa högt

När jag var ett litet barn var jag många av mina dagar hos Bibbi, världens bästa dagmamma. Där lärde jag mig mycket av livet, som hur mycket fart man måste ta för att komma riktigt långt med en stjärtlapp. Där lärde jag mig att samsas, dela och ge. Något viktigt jag fick med mig från min dagmamma var också att läsa högt för mina barn, vilket jag har gjort, mycket. Om det finns ett samband eller ej kan man inte säkert veta men nu läser mina barn, gärna och länge och mycket. Någon som tror på ett samband är Susanna Ekström från Lärarhögskolan i Stockholm, hon har skrivit den här.

Dagens lärdom: Det finns en handledning för högläsning som inte alls kostar många slantar, utan 44 kr.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat hit. Det ska bli spännande att se vad som kommer att hända här. Och vilken fantastisk bild du har som header! Jag har suttit och tittat på den en lång stund.

    SvaraRadera
  2. Åh tack Lotta. Bilden är från Öland nu i sommar. Lovisa är fotograf. Jag tycker mycket om den.

    Jag vill gärna höra vad du har lärt sig idag Lotta.

    SvaraRadera