måndag 6 februari 2012

Små vita lögner

Idag hade jag en förfärlig migrän. Jag försökte bota med sömn, lindra med smärtstillande medicin, förmildra med liter vatten. Ingenting hjälpte. Men som tur var hade en vän bjudit in mig till ett biobesök så efter sju timmars ihållande migrän befann jag mig i en petit biosalong på Södermalm och två minuter in i Små vita lögner var migränen som bortblåst.
Här kan du läsa en recension från DN.



Dagens lärdom: En riktigt god fransk dramakomedi tillsammans med en riktigt god vän är bästa migränmedicinen.

3 kommentarer:

  1. Så sant! Bio är en väg rakt upp i saligheten, särskilt med en vän.

    Idag har jag lärt:
    Ett passerkort kan gå upp i rök, helt och hållet och totalt spårlöst. En bihandledare kan betrakta dig som stenkorkad men det gör inte så mycket. Det finns pärlhalsbandstråd på Konsum.

    SvaraRadera
  2. Om bio och vän inte finns inom räckhåll nästa gång, kan jag rekommendera Eeze Neo. Receptfria, rosa, effektiva!

    SvaraRadera
  3. Vilka bra lärdomar Lotta. Bihandledaren är liksom inte lika viktig som huvudhandledaren eller? Puss på dig Lotta.

    Tack Miriam. Jag ska absolut testa Eeze Neo, rosa kan man ju inte motstå. Kram till dig Miriam.

    SvaraRadera