onsdag 29 februari 2012

Klok som en bok

I lördags hade jag en särskilt lyxig dag, som Johanna. Jag fick strosa i staden, se fransk prettofilm, äta ljuvliga kolor, flanera och prata, äta libanesisk middag och samtala, dricka sent natt-te och sitta uppe till morgonen grydde med min sova-över-vän. En särskilt lyxig dag.

Jag och sova-över-vännen märkte under våra samtal att vi tycker lika och olika, tänker lika och olika. Men oftast känner vi lika.

Dagens lärdom: (citat från sova-över-vännen) "Det lika är bra och det olika gör det ännu bättre."

1 kommentar:

  1. Ja, vilken dag och vilken natt. Det gjorde mig så glad, lycklig faktiskt, att få sitta där på tåget och i soffan och få vända och vrida på saker. Diskutera spännande grejer utan att det hotade någon av oss. Bara avslappnat och skönt och lite rosé på det. Och en katt.

    Puss.

    SvaraRadera