torsdag 2 februari 2012

Alla fittors dag

Idag ska här firas.

Enligt Wikipedia kan vårt slangord för vulva, fitta härstamma från det fornnordiska ordet fitja som betyder våt ängsmark eller våtmark helt enkelt. På Sveriges Ornitologiska Förenings hemsida står det klart att det idag är Internationella våtmarksdagen. Detta leder således till att ett fint gäng idag firar alla fittors dag, på facebook och säkert även hemma på allehanda trevliga
sätt. Foto från Kosta Boda, ljushållare Snippa.

Dagens lärdom: Snippan är här för att stanna, fittan ska återfå sin forna glans och qvinnor har inte blivit av med sin rösträtt. Bra.

3 kommentarer:

  1. Å va du är klok Johanna!!!Inte bara i detta inlägg utan i (nästan) samtliga inlägg :-)
    Ska ni sälja/flytta???

    Pusspårej!

    SvaraRadera
  2. Hurra! Jag firar genom att träna - Fitta! FITTA. Fitta. fitta! Det känns genant men bra.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt Lotta. Jag klarar själv inte att säga det, skriva har jag lyckats övervinna men att säga... Jag tränar också.

    Gunilla. Tack vad go du är. Du är ju en av de kloka i min närhet som hjälper mitt skepp att utvecklas.

    SvaraRadera