torsdag 27 oktober 2011

Den som har mest när vi dör vinner


Vi behöver omorganisera och byta och ändra i vårt hem. Sängar ska byta plats, garderober ska bort, vinterkläder ska fram och framförallt ska allt onödigt bort. Onödigt, tänker jag, det är sådant som ingen tycker om och slänger de extra dammsugarmunstyckena. Onödigt, tänker den andra vuxna i familjen, det är sådant som inte fyller någon funktion eller sådant som vi har flera av och slänger tre par blommiga gardiner. Tankekrock.

Men om jag någon gång har tänkt att vi har mycket saker så är det ingenting mot vad jag har insett nu.
Vi har så mycket saker att det är ett under att vi har någonstans att sitta.

Dagens lärdom: Om man vill veta hur mycket saker man har på riktigt ska man dra fram
allting samtidigt och sortera det. Då vet man.

3 kommentarer:

  1. Haha, så är det verkligen! Vi har gjort näsatn samma sak men oplanerat, dvs alla kläder har varit framme för att ingen har plockat in i garderoberna. Vilka högar! Så tog jag mig i kragen igår och sorterade in allt.

    Min lärdom: Det är lika jobbigt att sortera in klädhögar som man tror.

    SvaraRadera
  2. Är det så Lotta? Vi har kommit så långt i helgen men lik förbaskat är det hur mycket grejer kvar som helst. Jag dör lite för varje dag. Lite av lycka över vilka dina saker vi har men lika mycket av irritation över hur många de vackra sakerna är.

    Hannafialotta, välkommen.

    SvaraRadera