fredag 2 september 2011

Mjukt i trosan

För några år sedan var jag mitt uppe i en diskussion med mig själv huruvida tygblöjor skulle vara en bra ide för oss. Bra ide är väl inte den bästa benämningen. Huruvida tygblöjor skulle kunna vara genomförbart hos oss speglar mer verkligheten. Det utmynnade i ett halvt kaos då det vid det valda tillfället bodde tre blöjbarn med oss. Tygblöjor var inte genomförbart. Åren har gått, blöjor har använts och nu börjar vi så sakteliga se ett liv utan blöjor. Då råkar jag av en slump på en
fantastisk kvinna som syr tygblöjor och även tygbindor. Dessutom sys de i de härligaste färger och tyg.


Dagens lärdom: Det finns tygbindor som inte skaver av halva stjärtskinnet.

2 kommentarer:

  1. JÄKLAR VICKEN BRA BLOGG !!!
    Pösspöss!

    SvaraRadera
  2. Man får lov att tacka Gunilla. Jag hoppas att du stannar. Och dina lärdomar tar jag gärna del av. Puss.

    SvaraRadera