tisdag 6 september 2011

Kolla alltid öronen


Med fyra barn och åtta års erfarenhet av att ha barn tänker jag att jag vet mycket, kan mycket, har det i ryggmärgen. Så jag lutar mig tillbaka och låter livet ha sin gilla gång, låter dagar vara och förlitar mig på min erfarenhet. Lite "det-finns-inte-mycket-som-kan-gå-fel"-tanke. Och nästan varje dag får jag bevis för att tanken är helt felaktig. Igår hade den yngsta av barnen väldigt svårt att somna, kom inte till ro någonstans. Efter två timmars försök började jag skönja ett mönster och petade honom försiktigt i örat. Det gjorde ont och tillsammans med snor och förkylningstider la jag ihop två och två och gav vår lilla en alvedonsupp och hundra kuddar under huvudet. Tre minuter senare sov det lilla barnet utan snyftningar i sömnen.

Dagens lärdom: Kolla alltid öronen och förlita dig inte blint på erfarenhet.

2 kommentarer:

  1. Hej min vän! Nu är jag tillbaka efter bröllopskaoset. Gud, vad jag gillar att komma hit in och fundera på lärdomar.

    SvaraRadera
  2. God morgon frun. Ett helt bröllopskaos, galet fantastiskt. Sanningen att säga så trodde jag att det var oktober. Men jag har ju märkt att du har varit försvunnen och jag har saknat dig. Nu blir det en höst full av härligheter. Hur får man se något från bröllopet och en bröllopsberättelse?

    SvaraRadera