måndag 30 januari 2012

Värme eller kyla

Jag har lärt mig den hårda vägen. Vintagetermosar är en fröjd för ögat och för värmen och för sinnet men inte för sig själva. Tre av mina termoskannor har nu gått sönder i ryggsäcken fram och tillbaka till skolan och därför behöver jag nu köpa mig en ny. En termos utan glasbehållare inuti, en termos i härliga färger och underbart mönster. Det är inte det lättaste att finna. Efter timmar och åter timmar hittade jag en halv termos på Broarne- inredning för egensinniga från Rice.Det visade sig att mitt letande inte var över. Anledningen till att den är halv är att den inte finns längre. Så jag letade vidare och fann den här.
Dagens lärdom: Det bidde inte en liten smidig termos med 0,5 liters kapacitet. Det bidde en saftkyl med säkert 3 liters kapacitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar