torsdag 19 januari 2012

Hjälp. Undergång nära.

Ser ni de trötta ögonen? De, av vitamintörst och orkeslöshet, uppkomna munsåren. Ser ni hur kämpaglöden och livsgnistan rinner ut i de känslotomma ögonen?

När den yngre generationen kan ta över då får man ändå lov att känna sig privilegierad. Mamma tyr? undrar Froden. Nej, inte alls. Det är din tur hela tiden. Rör du. Är det dags för städning? frågar Julis. Jaa, gärna det.

Jag sitter kvar här en stund.

Dagens lärdom: Mitt hem är precis som Hogwarts. Här finns hjälp för den som behöver det.

8 kommentarer:

  1. Vill du att jag kommer och tvättar och plockar nån dag? Säg till tröttis! Jag gör det gärna.
    /Amelias godmother

    SvaraRadera
  2. Men fy! Krya på dig. Från en som ännu endast är lite snuvig. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Fan jag trodde du var den yngre generationen!

    SvaraRadera
  4. Man kan lätt tro det Tante, med tanke på min spänst och avsaknad av gråa hår. Men sanningen är en annan. Att man kan vara så trött innan 30-strecket.

    Gudmoren. Du är värd din vikt i guld. Jag vill ha hjälp med allt det där.

    Mammagumman. Jag liksom väntar på ork men den kommer aldrig. Kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Angående ett annat inlägg, om fin&ful, antar att du läst detta? :) http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/2011/may/utkast-maj-12-2011-1.html

    SvaraRadera
  6. Å så fint Johanna! Dina ungar! Jag älskar bilden med grytan. Den är så fylld av familj. Och vilken gryta sen! God och gul och vacker!

    SvaraRadera
  7. Jag går av på tisdagseftermiddag. Sen är jag ledig 8 dygn och då är det jag som går på när som hemma hos dig!

    Gm

    SvaraRadera
  8. Lotta. Det känns fint att du är precis vad jag behöver. Sprudel och glädje. Tack Lotta.

    Gudmoren. Vilken tid på tisdag? Vi ska titta på radhuset vid dig på tisdag eftermiddag nämligen. Det känns som att vi borde få titta in till sig då.
    Och tack, det erbjudandet tar jag gärna.

    SvaraRadera