fredag 2 december 2011

Julkalender för mig

Varje år fixar jag en pusselkalender till barnen i vår familj. De får dela, det är ett pussel och egentligen är den enda baksidan att jag måste slå in bitarna i 24 små paket. Varje år har själva anordningen sett olika ut, det har varit en filtälg med tomteluva med fickor på magen och en plastjulgran i bordsmodell. I år blev det en liten prydnadshylla.Just i år slog det mig att även jag behöver något litet nytt varje dag fram till jul. Vilken tur att Svt har tänkt samma tanke just i år. Och den gulajulen-bloggen. Även Sigge&Juno fortsätter med julkalender. Jag missar ju för allt i världen i Tjuvarnas jul heller.

Dagens lärdom: Det finns många alternativ till chokladkalender för ett godislöftande vuxet barn.

2 kommentarer:

  1. Vad smart att dela upp ett pussel!
    jag gillar inte chokladkalendrar och inte heller det med massa presenter. Jag har tänkt mig en pyssel- och upplevelsekalender när min tjej blir lite äldre. Jag ska komma ihåg pussel också :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det skulle passa er. Det var en sådan otrolig befrielse för mig när jag kom på den iden. Vi hade ju haft presentkalender innan och jag förstod att det skulle bli ohållbart med tre barn.

    Lycka till Eva.

    SvaraRadera