"Jämförelser och uppskattningar av matematiska storheter. Mätning av längd, massa, volym och tid med vanliga nutida och äldre måttenheter." Lgr 11 (2010).
Men tydligen ska man inte stanna där utan det finns ett omfattande kommentarsmaterial som man ska använda sig av om kursplanerna verkar fattiga. Men inte heller i kommentarsmaterialet står något mer utömmande.
Men tydligen ska man inte stanna där utan det finns ett omfattande kommentarsmaterial som man ska använda sig av om kursplanerna verkar fattiga. Men inte heller i kommentarsmaterialet står något mer utömmande.
Dagens lärdom: Om jag skulle vara klockmotståndare så skulle jag i teorin kunna välja att som lärare inte se till att mina år 3 elever kan klockan utan använda solur, timglas och människans inbyggda klocka för att tillgodose mätning av tid.
Johanna! Det är så fantastiskt hur du resonerar. Du kommer att få elever som kan tänka gränslöst!
SvaraRaderaDu tycker inte att jag är cynisk och negativ då Lotta? Det tycker nämligen en hel del i min närhet.
SvaraRadera