onsdag 7 december 2011

Jag klarar vad som helst

Det finns en sång som jag lyssnar på, sjunger och dansar till när jag behöver dra igång mig själv. En seg, regnig söndagsförmiddag när risken är att helgen kommer kännas misslyckad när jag på måndagen blickar bakåt. Eller en mörk torsdagskväll när tvätthögen växt, toarullen behöver bytas och middagen bestod av trista rester. Eller den där onsdagsförmiddagen när en bultande migrän tar plats, jag är på praktiken och ska vara engagerad i barn och skolpersonal. Efter lunch la jag mig i en soffa och sov, alarmet inställt på 20 minuter senare när jag skulle hålla i geografilektionen. Risken att jag bara skulle vilja fortsätta sova var överhängande, risken att migränen var kvar var stor och risken att jag skulle vilja skrika högt i frustration när jag väcktes var hög.

Men. Jag kom på innan jag somnade att jag skulle använda min bästa dra-igång-mig-själv-sång som alarm. Så när jag vaknade till:
"Jag klarar vad jag vill och kanske lite till, inte just idag men säkert imorgon det lovar jag. Jag klarar vad som helst, ja nästan vad som helst. En dag blir jag bra, ni kanske tvivlar men inte jag."
I upptempo.
Ja, då fanns det inte en chans att jag skulle missa. Om jag fick välja en låt att höra hundra gånger varje dag så skulle jag välja den. Lätt. Det är Anders Lundin och Lars in de Betou som har gjort den och den finns på den här dvd:n med musikvideor från Bolibompa. Och på den här cd:n. Och på den här cd:n. Och här finns den på Spotify.

Dagens lärdom: Jag har en app till min iPhone som jag kan göra egna ringsignaler med hjälp av och sedan använda som alarm när jag ska vakna. Det gör att jag blir på mycket bättre humör när jag väcks.

4 kommentarer:

  1. Jag lyckas inte hitta den på Spotify. Konstigt.
    Vad heter appen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns den nu iallafall
      https://open.spotify.com/track/0zoZVS6pZ8tvpHXFts8wyp

      Radera
  2. Inte på min länk heller Cecilia?

    Appen heter Easy ringtone maker.

    SvaraRadera
  3. Åhhh blev så sugen på att lyssna på den låten nu och blev så glad när jag hittade en länk på din blogg! MEEEN så funkar hittar jag den inte på spotify :-( och den finns inte på youtube? Jag har sökt å sökt...

    SvaraRadera